Socialt ansvar är viktigt och barnen är vår framtid, därför är vi stolta över att stödja i deras arbete mot mobbning och utanförskap. Egenkontroll Montören ska genomföra dokumenterad egenkontroll vid samtliga arbeten via mobila ordersystemet. Checklista för egenkontroll finns inlagt i systemet. Eventuella anmärkningar i egenkontrollerna hanteras direkt av montören. Vid större anmärkningar överlämnar montören fallet till ledande montör för åtgärd. Ev. kundspecifika kontroller, tex Envacs funktionstest, genomförs och dokumenteras också. PM, ÄTA I de fall att PM eller ÄTA behövs (t.ex. vid fasta priser) ska montören meddela arbetsledaren om ev. PM eller ÄTA. Arbetsledaren skriver ÄTA och bekräftar med kund. Mallar för PM, ÄTA och Fråga/Svar ska användas. Då det är aktuellt läggs detta in som beställning och hanteras enligt ovan. Avrapportering Montören rapporterartid, egenkontroll,körd sträcka (vid användande av privat bil) och kopplar detta till rätt ordernummer. De med företagsbil avrapporterarantal gånger man kört till arbetsplatsen. När arbetet är slutfört anges detta på tidssedeln av montören. När arbetet är färdigt lämnas underlaget till arbetsledarensom godkänner avrapporteringen och skickar vidare till fakturering. Ev. resultat från funktionstest, egenkontroller, ev. ändrade relationshandlingar m.m. skickas till kund av montören. Fakturering Arbetsledaren justerar fakturaunderlaget och kontrollerar tid, inköp och material, bilar och ev. egen ersättning (t.ex. reseersättning).Arbetsledarengör faktura och skickar till kund. Ev. synpunkter på fakturan hanteras av arbetsledaren. Erfarenhetsmöte Vid avdelningens månatliga möten har erfarenhetsuppföljningenen egen punkt på dagordningen. Verksamhetsansvarig ansvarar sen för att uppgifterna omhändertas och kommer övriga avdelningar till gagn genom att lyfta relevanta frågor i ledningsgrupp och/eller till underentreprenör, arbetsmiljögrupp etc.