Delfakturor Projektets kontraktssumma delfaktureras normalt månadsvis enligt upprättad betalningsplan. ÄTA och/eller PM faktureras löpande. Möten Uppföljning och fortsatt planering av arbetet sker i form av Byggmötenoch UE‐möten. Protokoll upprättas och delges alla medarbetarevid morgonmöte. Ändrings‐ och tilläggsarbeten (PM, FS) Ändrings‐ och tilläggsarbeten som kan bli aktuella dokumenteraspå blankett "Avvikelse/ ÄTA". Avstämning sker med beställaren och en ny beställning på aktuellt arbete läggs. NETAB Gruppen AB upprättar en kostnadsregleringslistaför projektet så att fakturering sker gentemot aktuell beställning. Projektdokumentation Projektledarentar fram dokumentation som klargör utfört arbete på objektet och sammanställer hela projektdokumentationen. Objektsdokumentationen överlämnas till kunden. Ritningar kompletterasmed utförd installation. Ändringar på ritningar ska följas av en anteckning om vem som gjort ändringen i form av signatur och datum. Vid installation av säkerhetssystem genomförs utbildning i handhavande av systemet för brukare. Manualer och dokument tillhörande anläggningen överlämnas till kund. Uppdragshandlingar förvaras samlade per projekt intill garantitiden har förfallit. Besiktning Besiktning genomförs av beställaren utsedd besiktningsman. Projektledarendeltar vid besiktningen. Eventuella fel som uppdagas vid besiktningen åtgärdas inom föreskriven tid. Rutin för avetableringoch returer Vi går igenom arbetsområdet,så att inget är kvarglömt, eller bortglömt vare sig verktyg eller materiel. Vi städar ur material container och ser till att inget kan rasa eller bli förstört under transporten. Vi kollar med arbetsledarenvart containern ska fraktas och beställer transport, kontaktar ledande montör för det bygget containern ska till, och kontrollerar att denne är på plats, eller kan anvisa vart containern ska placeras. Arbetsledaren fakturerar. Projektet avslutas i Visma SPCS.