tillfredsställandeavslutas ärendet. Till ledningens genomgång tas det fram statistik över alla avvikelser som vi sedan går igenom och kontrolleraratt de följts upp. Där stämmer vi även av om det är någon avvikelse som upprepats och om vi därför behöver göra någon större/ytterligare åtgärd. Dokumentstyrning Dokumentstyrningen säkerställer att endast giltiga dokument används i verksamheten och att giltiga styrande dokument och mallar är granskade och godkända före användning. Hur vi förvarar och styr dokumentationen redovisas i rutin på 3led. Lagar och andra krav Vi, precis som många andra företag, berörs av lagkrav inom vårt verksamhetsområde i och med att vi är arbetsgivare. Vi har kart- lagt vilka lagar vi berörs av och har en bevakningstjänstpå 3led för att få information om alla ändringar i lagkraven som vi berörs av. Vi har dessutom rutiner för att regelbundet själva kontrollera och dokumenteraatt vi följer lagkraven. Kundnöjdhet Nöjda kunder eller kundtillfredsställelse är en viktig framgångsfaktor för att kunna utveckla ett långsiktigt samarbetemed kunden och för fortsatt utveckling av verksamheten. Företaget följer därför upp kundnöjdheten genom aktiv uppföljning och särskilda uppföljningar inom projekt. Revisioner I vårt miljö-, kvalitet- och arbetsmiljöarbete ingår att genomföra minst årliga internrevisioner och årliga externa revisioner. Internrevisionen genomförs av opartisk person som kontrollerar att vi följer vårt ledningssystem samt uppfyller standardernas krav. I de externa revisionernakontrolleras vi av en ackrediterad revisor som via revisionsbolaget beslutar om vi får, och får behålla, våra ISO‐certifikat. Alla revisorer granskar både dokumentationoch den faktiska verklighetengenom intervjuer med personal och platsbesök. Vi har upprättat en revisionsplan som beskriver planerade revisioner under kommande treårsperiod. Vid interna och externa revisioner kontrollerar även kunniga oberoende revisorer att vi uppfyller de lagkrav som vi berörs av. Livet efter certifiering För det löpande arbetet i ”Livet efter certifieringen” anlitar vi extern kompetens från konsultföretaget Esam AB, som hjälper oss att bibehålla och förbättra vårt ledningssystemäven efter certifieringen. Vill du veta mer? För mer och fördjupad information om oss, vårt arbetssätt, vårt ledningssystemoch vårt erbjudande, kontakta Rickard Stangenbäck, Arbetschef på Netab Gruppen AB. Hemsida: www.netab.se Mail: rickard@netab.se Telefon: 08‐410 712 00