Vår verksamhetbeskrivs i följande processer: ledningsprocess, huvudprocess och stödprocesser. Verksamhetssystemet Vi har upprättat ett verksamhetssystem som baseras på kvalitetsledningsstandarden ISO 9001, miljöledningsstandarden ISO 14001 samt arbetsmiljöledningsstandarden ISO 45001. Systemet finns dokumenteratpå 3led.se där processer, dokumentation,ärenden, lagkrav, revisioner m.m. finns beskrivna. Utöver 3led använder vi Visma SPCS som affärssystem och mWorks för mobil orderhantering. På 3led.se beskrivs verksamhetssystemets struktur och koppling mellan de olika IT‐stöden. Processer För att få en bild av vår verksamhet har vi kartlagt våra processer. I huvudsak är de indelade i tre nivåer: ledningsprocesser,huvudprocesseroch stödprocesser. Ledningsprocesser Ledningsprocesser beskriver hur vi leds, följs upp och utvecklas genom ständiga förbättringar. Vi har två nivåer för vår ledningsprocess, dels strategisk styrning och dels operativ styrning. Den strategiska styrningen drivs framför allt av ledningsgruppen som består av Arbetschef, Ekonomiansvarig, Personalansvarig samt respektive Verksamhetsansvarig arbetsledare. Den operativa styrningen drivs framför allt av Verksamhets‐ ansvarig arbetsledare som styr det löpande arbetet inom respektive område. Genom en effektiv styrning och uppföljning har vi kontroll på att vi uppnår de mål vi har satt och håller vad vi lovar. Huvudprocesser Våra huvudprocesserbeskriver hur vi uppfyller vårt åtagande gentemot kund och utgår från kundkrav och lagkrav. Via delprocessernaFörsäljning, Projekt, Order och Fakturering kommer vi fram till uppföljning av hur verksamheten går och hur nöjda kunderna är. Vi har ett strukturerat arbetssätt för att löpande samla in kunders synpunkter och önskemål för att snabbt kunna vidta åtgärder och ge feedback tillbaka. Stödprocesser Stödprocesserna är de delar i verksamheten som behövs för att huvudprocessernaska fungera. Här ingår såväl personal- och kompetensprocessen som vår inköp- och leverantörsprocess. Andra delar som beskrivs i stödprocesserna är till exempel vårt systematiskaarbetsmiljöarbete, IT, kommunikation,ekonomi, fordon, ärendehantering och vår dokumentstyrning.