Stödprocesser Stödprocesserna är de delar i verksamheten som behövs för att huvudprocesserna ska fungera. Här ingår såväl personal- och kompetensprocessen som vår inköp- och leverantörsprocess. Andra delar som beskrivs i stödprocesserna är till exempel vårt systematiska arbetsmiljöarbete, IT, kommunikation, ekonomi, fordon, ärendehantering och vår dokumentstyrning. Arbetsmiljöprocess Vårt systematiska arbetsmiljöarbete är upplagt som en årsprocess med en väl genomtänkt ordningsföljd. Vi kartlägger arbetsmiljön, både den fysiska och psykosociala arbetsmiljön, genom regelbundna riskbedömningar och undersökningar. Därefter sätter vi mål och handlingsplaner och andra åtgärder för att hantera de risker vi har. Vi genomför löpande kontroller och inventeringar av utrustning, fordon, arbetsställen mm samt skyddsronder. Vi kontrollerar även att vi uppfyller lagkrav inom arbetsmiljö. Miljöprocess Även vårt miljöarbete är systematiskt upplagt i en årsprocess. Vi har genomfört en miljöutredning för att identifiera de områden där vi har störst miljöpåverkan. Dessa områden, våra betydande miljöaspekter, är den röda tråden genom vårt miljöarbete. Vi sätter mål och handlingsplaner som regelbundet följs upp. Ett av våra långsiktiga mål som vi redan uppnått är att vi idag är helt oberoende av fossila drivmedel då vi övergått till biogasfordon och rena Elbilar. Vi följer upp nyckeltal och kontrollerar även att vi uppfyller lagstiftningen löpande. Kvalitetsprocess Vår kvalitetsprocess är också en årsprocess. Vi utgår från kundkrav och resultat från kundundersökningar för att därefter forma vårt kvalitetsarbete utifrån detta. Även här följer vi upp arbetet via olika nyckeltal för att kunna konstatera om vi är på rätt väg mot ständiga förbättringar.