Övriga stödprocesser Kompetens och produktionsresurser Med all den specialistkompetens som vi på NETAB Gruppen AB och våra samarbetspartner besitter kan vi erbjuda all nödvändig fackkunskap som krävs för olika projekt inom el, tele och data. NETAB Gruppen AB tar gärna totalentreprenader eftersom vi vet att vi kan erbjuda kompetentayrkesmän i alla led. Det innebär att vi tar ansvaret för att varje arbetsmoment utförs fackmannamässigt och ansvarsfullt. Vår personal utför behöriga arbeten med el, svagström och data/fiber installationer. Vi har beskrivit vilken kompetens som behövs för respektive roll samt säkerställt att den kompetensen finns både hos oss och de vi anlitar. Löpande följer vi upp utbildningar som behöver förnyas, genomför kompetensutveckling i takt med teknikutvecklingen och introducerar ny personal. Inköp Vi har rutiner för inköp och bedömning av leverantöreroch underentreprenörer. Vi ställer ett antal krav på både material, utrustning och underentreprenörer och följer löpande upp hur nöjda vi är med respektiveleverantör. Via våra erfarenhetsmöten samlar vi våra erfarenheterav olika leverantörer för att regelbundet göra en utvärdering på ledningsnivå. Ekonomi Administrationen ansvarar för våra ekonomirutiner inklusive bokföring, fakturering och leverantörsbetalningar. Kundfakturor baseras på arbetsordrar, projektredovisningar alternativt på betalningsplaner. Samtliga kundfakturorskapas av respektive arbetsledare och granskas av arbetschef innan de skickas till kund. Leverantörsfakturor granskas av respektivearbetsledare och kontrolleras noga innan betalning sker. Administrationen rapporterarmånadsvis till arbetschefenför att visa status via resultatrapport,balansrapport, likviditetsrapportoch information om krediter samt lån. Kommunikation För att alla ska kunna medverka till att genomföra en framgångsrik verksamhetförutsätts god informationsspridning. I en kommunikationsrutin har vi beskrivit mötesstrukturen i olika forum, tex avdelningsvisa möten, projektmöten och årliga personalkonferenser. Ärendehantering Ärenden som uppkommer i verksamheten registreras och hanteras i 3led. Här beskrivs felet, orsak, omfattning och förslag på åtgärd. På ledningsgruppens möten behandlas sedan avvikelser och beslut fattas om vem som blir ansvarig för att åtgärda felet, så till vida att det inte gick att lösa direkt. Åtgärder registreras därefter och när lösningen är